Életmód

Mentális egészség tippek

A stressz csökkentheti bizonyos, korábban kedvelt tevékenységek iránti lelkesedésünket, a mindennapi hobbitevékenységektől kezdve egészen a szexig. A helytelen táplálkozás, kevés testmozgás pedig csak erősíti a tüneteket, ez pedig szorongáshoz vezethet.

A nyugodtabb alvás érdekében

A változó kor, az időjárás, a városi zajok, a munkahelyi stressz, a családi problémák… csak néhány olyan befolyásoló tényező, amely hatással lehet az éjszakai pihenés minőségére.

Aranyér, a kellemetlen probléma

Aranyérnek a végbél vékony nyálkahártyája alatt minden emberben megtalálható vénás fonatokat nevezzük. Viszketéssel, fájdalommal, esetleg vérzéssel járó csomószerű megvastagodásuk az aranyér-betegség, amely már fiatal korban is megjelenhet, idővel pedig súlyosbodhat. A legfontosabb hajlamosító tényezők: mozgásszegény, ülő életmód, elhízás, megerőltetés, a szükségesnél kevesebb folyadék és rostos táplálék fogyasztása, nem megfelelő tisztálkodás. Fájdalmat, vérzést az aranyér-betegségen kívül a végbél nyálkahártyájának repedése is okozhat.

Pihentető alvás, mesés ébredés

Alvási problémákkal küzd? Ezzel nincs egyedül! A társadalom számos tagjának jelent nehézséget az elalvás és az ébrenmaradás. Majdnem annyi embernek jelent ez problémát, mint ahány alvási tipp létezik. Összegyűjtöttük a legfontosabb tippeket és trükköket a pihentető alváshoz és a friss reggeli kezdéshez.

Vénaerősítő flavonoid terápia

A növények sokféle antioxidáns tulajdonságú anyagot tartalmaznak, ezek közül a flavonoidokat régóta kutatják. Ezt a kémiai csoportot a Szent-Györgyi Albert vezette munkacsoport fedezte fel a C-vitamin kutatása kapcsán. A flavonoidok többféle jelentős és jótékony élettani hatást gyakorolnak az emberi szervezetre: jól ismertek antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatásukról. Az antioxidáns hatású tápanyagok egyrészt az egészség megőrzésében játszhatnak szerepet.

Lutein és Zeaxanthin - a szem egészségéért

A szemnek két igen fontos, sőt talán a legfontosabb tápanyaga a lutein és a zeaxantin. Mindegyik jelentős antioxidáns tulajdonságokkal bír, tehát segít megvédeni szemünket a szabadgyökök károsító hatásaitól. Mit okoznak a szabadgyökök? Gyulladásokat, betegségeket, magas vérnyomást, szembetegségeket, vakságot, rákot…és még sorolhatnánk. Hogyan segít a lutein és a zeaxantin a szem egészségének megőrzésében?

Altatók, nyugtatók

A pihentető éjszakáért sokat tehetünk azzal is, ha igyekszünk kedvező körülményeket biztosítani az alvásunkhoz: a hálószobánk legyen fényektől és zajoktól mentes, ágyneműnk és hálóruhánk pedig a lehető legkényelmesebb. Megtörténhet persze, hogy mindez nem elég, és további segítségként altatóra is szükségünk lesz. Mérlegeljünk, mielőtt kiválasztjuk a megfelelő gyógyszert: lehetőleg ne lőjünk „ágyúval verébre”, azaz ne nyúljunk rögtön a legerősebb szerek után! Forduljunk inkább először a természet patikájához!

Ezért gondold meg, hogy mit nassolsz!

Rengeteget hallani arról, hogy rossz a szervezetünknek az, ha fehér lisztet tartalmazó ételeket, pékárukat, édességeket fogyasztunk. Ennek ellenére sokan mégsem váltunk, és inkább a fehér kenyeret és a csokis croissant emeljük le a polcról.

Mennyiség és minőség egy tasakban

A Magnosolv® granulátum a legmagasabb magnéziumtartalmú, recept nélkül kapható gyógyszer a magnéziumhiány tüneteinek kezelésére!1 Terhesek, cukorbetegek, laktózérzékenyek és diétázók is fogyaszthatják.

Töltődjünk fel!

A 21. század modern életstílusát általában így jellemezzük: állandó rohanás, stressz és feszültség. Ha belemerülünk a hétköznapokba, gyakran elfelejtünk figyelni a számunkra lényeges pillanatokra. Pedig nagyon fontos, hogy ne hiányozzanak szótárunkból az elégedett, az aktív és a boldog szavak, és ne a fáradtság kísérje végig a napot, hanem a szellemi és a testi frissesség.

Milyen feladatai vannak a multivitaminoknak?

A mai világban rohanunk, idegeskedünk és stresszelünk. Nincs időnk helyesen táplálkozni, egy idő után teljesen megfeledkezünk magunkról, a rendszeres testmozgást inkább pihenésre cseréljük.

A D-vitamin fontossága a téli időszakban

Mindent összeszedtünk a D-vitaminról, amit tudni érdemes. Mi történik, ha túl kevés vagy túl sok van belőle a szervezetben, milyen hatásai vannak? Miért fontos a vitaminpótlás a téli időszakban?

Így őrizhető meg a szív egészsége

Kerülni kell a stresszes életet, lassítani kell a hétköznapokban. Egészségesen kell táplálkozni, rendszeres mozogni és a szabad levegőn lenni. Így menthető meg a szív attól, hogy idő előtt megbetegedjen. Az egészséges szív elengedhetetlen, ha valaki igazán hosszú életet szeretne élni. Ehhez több dologra is oda kell figyelni. Van hozzá egy recept, amit érdemes lehet betartani.

A visszérbetegség okai, tünetei és kezelése

A visszérbetegség a vénák kóros kitágulása. Magyarországon az emberek 20-30%-át érinti. Kialakulásának oka lehet öröklött hajlam, de az állandó terhelés is jelentősen hozzájárul a megbetegedéshez. Tartós ülő- és állómunka mellett, a terhesség, a cukorbetegség és a túlsúly is növeli a kialakulás kockázatát.

A stresszmentes iskolakezdésért

A stressz a mindennapok általános jelensége. Nem csak a felnőtteket, de a gyerekeket is ugyanolyan mértékben érintheti. Az iskolakezdés már önmagában egy stresszforrás, amit az iskolában töltött napok csak még inkább fokoznak. Visszazökkenni a nyári hónapok semmittevéséből a dolgos hétköznapokba az első hetekben borzasztóan nehéz.

Növények a nyugodt alvásért

Vannak gyógynövények, melyek segítségével nyugodtan aludhatunk és kipihenten ébredhetünk és segítenek az álmatlanság leküzdésében. Mielőtt az altatóhoz nyúlunk próbáljuk ki ezeket a természetes eszközöket.

Mi történik, ha leszokunk a dohányzásról?

Az újévi fogadalmak között vezető a dohányzásról történő leszokás. De ahhoz, hogy egészséges életet éljünk nem kell megvárni a következő új esztendőt, bármikor kezdhetjük a leszokást. A dohányzással kialakult függés oka a nikotin.

Stresszmentes szeptember

Az őszi iskolakezdés nem csak a gyermekek, hanem a szülők számára is megterhelő. Az iskolakezdéssel járó feladatok, a könyv- és füzetvásárlás, valamint a mindennapos időbeosztás könnyen válhat stresszes feladattá, amelynek hosszabb fennállása esetén akár komolyabb problémák is felmerülhetnek. Bár attól függ, hogy a stressz mekkora megterhelést jelent a szervezet számára, de idővel több egészségügyi problémát is eredményezhet. A szívtől egészen az immunrendszerig különféle hatást fejt ki, ami komolyan befolyásolhatja az állapotunkat.

A stressz és annak csökkentése

A mai, felgyorsult ütemben zajló világunkban a szervezetünkre leggyakrabban hatással lévő kardiovaszkuláris rizikófaktorok egyike a stressz. Mára olyan, korábban nem megszokott társadalmi, gazdasági, kulturális kihívásokkal kell megbirkózni az átlagembernek, amelyek könnyen stresszt kiváltó tényezőkké válhatnak.

Korszerű megoldás fejfájásra

Fájdalmat szinte kivétel nélkül mindenki megtapasztal, átél élete folyamán, mégis nehéz helyzetben vagyunk, ha meg kell fogalmaznunk, mi az a fájdalom. Legtöbben a következő definíciót használják: a fájdalom tényleges vagy potenciális szövetkárosodással összefüggő kellemetlen szenzoros vagy emocionális tapasztalás. A fajdalom objektíven nem mérhető. A fájdalom megélése, a fajdalomra adott reakció nagymértékben függ az érintett neveltetésétől, a fájdalomra vonatkozó vélekedésétől, társadalmi, szociális helyzetétől, aktuális pszichés és fizikai állapotától.

Aktív élet lazán

Sokan azt hiszik, csak az élsportolók problémája lehet a fájdalmas izomgörcs. Pedig a magnéziumhiány bárkinél okozhat ilyen tünetet: begörcsölhet például a vádlink a zumbaórán éppúgy, mint a busz után futva, vagy épp ellenkezőleg, nyugalmi állapotban, miközben ülünk az irodában, vagy éjjel, álmunkból felverve minket.

Szívbarát tippek 50 felett

50 éves kor felett is rengeteg olyan dolgot tehetünk, ehetünk és próbálhatunk, melyek hozzájárulnak ahhoz, hogy szívünk a megfelelő ütemben, egészségesen működjön. Sajnos sokan sokkal nagyobb gondot fordítanak a kocsijukra vagy a házukra, mint tulajdon testükre, annak ellenére, hogy egyre több kutatás bizonyítja, hogy az egészséges életmód életünk későbbi szakaszában is alapvetően befolyásolja egészségünket és élettartamunkat.

Diozmin – hatóanyag vénás elégtelenségre

Sokunk számára lehetnek ismerősek az érrendszert érintő, különböző típusú megbetegedések. Ezek között is gyakoriak a vénák elégtelen működése következtében kialakuló, sokszor a mindennapi életet is befolyásoló panaszok. Ilyen az aranyér, továbbá az alsó végtag felszínén, illetve a mélyben futó vénás érhálózaton létrejövő, sokszor krónikussá váló vénatágulatok, más néven visszerek. Van segítség.

Engedd ki a gőzt!

A mindennapok során sokféle szerepben kell helytállnunk, és mivel az idő mindig kevés, a tennivaló viszont rengeteg, kapkodunk, idegeskedünk, állandóan fáradtak vagyunk. A belső feszültség oldása nemcsak az egészségünk és a lelki békénk miatt fontos, hanem azért is, mert sokkal hatékonyabban oldjuk meg a problémákat, ha nyugodtak maradunk.

Mi az a Krill?

A krill a garnélához hasonlító apró rákfajta, mely elsősorban az Antarktisz fagyos, nagy tisztaságú vizeiben él. Omega-3 zsírsavakban gazdag, melyek speciális formában foszfolipidekhez kötődnek, s ennek köszönhetően nagy hatékonysággal és gyorsan fel tudnak szívódni a szervezetben.

Ördögnyelv kivonat

A glükomannánnal kapcsolatos tudományos alaposságú megfigyeléseket nagyjából 15 évvel ezelőtt publikálták először. A mai napig kevesebb, mint 20 tudományos cikk született a glükomannán (GM) testsúlycsökkentő diétát kiegészítő hatásának témakörében, amelyek közül a legfontosabb három publikáció megállapításait a következőkben lehet összefoglalni.

A visszerek kezelése

Egy egészséges ember vénájában a vér akadálytalanul áramolhat a szív irányába, a vénában található számos apró billentyű nyíló-záró mozgásának köszönhetően. Ha azonban ezek a billentyűk nem működnek megfelelően, a vér visszafelé kezd áramlani, ami visszértágulat kialakulásához vezet. A betegségnek több stádiuma van, melyek más-más kezelést igényelnek.

Fogyókúra alatti savasodásról és annak megelőzéséről

Sokan próbálnak ki többféle diétát és vállalkoznak fogyókúra-programra - csak azért, hogy újra és újra belebukjanak. Eleinte a fogyókúrázó kedvetlen, ideges, fáradt és ingerlékeny - mindez azért, mert az anyagcsere nagy megterhelés alatt áll. Az energiaellátás korlátozott, noha a szervezetnek ténylegesen több energiára van szüksége. A savak, amelyek már normál körülmények között is rabolják az energiát, a fogyókúra alatt még nagyobb vámot szednek a szervezettől.

Mire jó a Stevia?

A növényből kivont, édes ízért felelős steviol-glükozidok különösebb lebontás nélkül emésztődnek és ezért kalória-értékük rendkívül kicsi. Cukorbetegek is fogyaszthatják. Néhány dán és brazil tanulmány szerint a 2-es típusú cukorbetegség ellen is ígéretes, enyhíti az inzulin-függést, szabályozza az inzulinszintet. Más tanulmányok vérnyomáscsökkentő, hasnyálmirigy-segítő hatásairól számolnak be, valamint bizonyos ásványi anyagtartalma sem mellékes.

Az idegkárosodás tünetei

Az idegrendszeri szövődmények szervezetünk egészét érintik, mivel az idegpályák az egész szervezetet behálózzák. A cukorbetegség idegrendszeri szövődményeinek klinikai jelentőségére elsősorban az utóbbi másfél évtized kutatási eredményei hívták fel a figyelmet. Csupán néhány éve ismert azonban, hogy a "neuropátia" néven összefoglalt idegbántalmak nemcsak a beteg mindennapi életét keseríthetik meg, sőt tehetik súlyos esetben elviselhetetlenné, hanem e szövődmény prognózisa is igen rossz, az érintett betegek várható élettartama sokkal rövidebb.

Kórokozók és az immunrendszer

Az immunrendszer és kórokozók viszonya az emberi társadalmak fejlődésében jelentős szerepet tölt be. A behurcolt betegségek eredményeképp Mexikó népessége 1518-tól 100 év alatt 20 millióról 1,6 millióra csökkent. Az említett kontinensek meghódítását nem annyira a fegyvereiknek, hanem a behurcolt betegségeknek köszönhették az európaiak.

Fitoterápia

A „phyto” (= növény) és a „therapeia” (= gondozás, kezelés) görög eredetű szavak és együtt növényekkel történő gyógyítást jelentenek. A fitoterápia alapja az, hogy a növények belső anyagainak gyógyszertani hatásuk van és a különböző betegségeknél megelőző, enyhítő vagy gyógyító hatásuk lehet.

November 14. A diabétesz világnapja

Több mint húsz éve ez a nap arról szól, hogy felhívjuk a figyelmet a cukorbetegség veszélyeire, a megelőzés jelentősségére, valamint arra, hogy helyes kezeléssel, életmóddal és táplálkozással kontroll alatt tartható a betegség. Fontos kérdés tehát az is, mit ehet a cukorbeteg, hogy elkerülje állapota súlyosbodását.

Ismerd fel a kalciumhiány jeleit

A kalciummal kapcsolatban leginkább a csontok egészségére gondolunk, holott ez az ásványi anyag csontrendszerünk mellett számos egyéb szervünk működése szempontjából is létfontosságú. Alacsony kalcium szint memóriazavart, depressziót, viselkedésbeli változásokat is okozhat.

A fájdalom természete

Fájdalom. Nincs olyan ember, aki ne élete volna már át, hogy fájna valamilye. Azonban minden ember másképp éli meg, két ember fájdalma soha nem hasonlítható össze, hiszen mindenkinek más és más a fájdalom küszöbe és más és más módon éli meg a fájdalmat. A fájdalom nem mindig áll arányban a kiváltó ok súlyosságával. Ennek oka, hogy a fájdalomérzet kialakulását sok minden befolyásolhatja, mint például az ember aktuális fizikai, pszichés és mentális állapota, illetve olyan biológiai adottságok, mint a fájdalomingert vezető idegpályák felépítése.

Stressz ellen

Sok esetben csak későn tudatosul bennünk, hogy a stressz ellen igenis tenni kell. A stressz sokkal nagyobb mértékben érinti a nőket, mert a gyengébb nem természetéből adódóan hajlamosabb arra, hogy nehezebben lépjen túl a problémákon. A stressz elleni praktikák ezért elsősorban nekik szólnak.

Az aranyér kezelése

A kezdeti stádiumban a diétás és életmódbeli változtatások a legfontosabb lépések közé tartoznak. A kellő folyadékbevitel és a rostmennyiség növelése ugyanis lágyítja a székletet, megelőzi a székrekedést, kialakítja a rendszeres székelést. A fokozott rostbevitel kimutatottan csökkenti a székeléskor jelentkező erőlködést és az aranyeres vérzést. Az életmódbeli változtatások magukban foglalják a rendszeres testmozgást, az optimális testsúly elérését, illetve a higiénés szabályok betartását, melyek szintén a gyógyulás folyamatát gyorsítják.

Az aktív sportolás előnyei

Kisgyerekkorban a kötelező tornaórák miatt – ha nem is elég hangsúlyosan, de – jelen van életünkben a sport, és a szabadidő-eltöltésnek bizonyos aktív formáit (a kirándulást, a biciklizést, a focit stb.) nagy valószínűséggel kipróbáljuk. Ám magunk mögött hagyva a tinédzser éveket, hajlamosak vagyunk felhagyni a (viszonylag) rendszeres mozgással, az aktív sportolással, és irodában-autóban-tévé előtt ülve töltjük a nap nagy részét. Csakhogy ez nem marad hosszútávon következmények nélkül.

Balesetek, sebkezelés

Nem kell kimozdulnunk, vagy elutaznunk otthonról, a mindennapi tevékenységeink során is előfordulhatnak velünk kisebb-nagyobb balesetek, bármennyire is vigyázunk magunkra. És amennyiben olyan környezetbe kerülünk, ahol a szokásosnál is nagyobb a betegségek és fertőzések kialakulásának kockázata, még inkább ki vagyunk téve a veszélyeknek.

Előzzük meg a betegségeket

A megfázásra, illetve az influenzára jellemző tünetek, mint pl.: az orrfolyás, orrdugulás, fejfájás, izomfájdalmak, köhögés, torokfájás, láz leginkább a téli hónapok beköszöntével válnak egyre nagyobb problémává, főleg azok körében, akik társaságban mozognak, hiszen ott a legkisebb annak az esélye, hogy elkerüljük az ilyen jellegű megbetegedéseket.

Lecitin jótékony hatása szervezetünkre

A lecitin nevét a tojássárgája görög neve után (görögül: lecithos) kapta. A sejthártya és a fehérjék egyik alkotóeleme, valamint hozzájárul a vérben a zsírok szállításához. Olyan zsíroldékony anyag, amelyet számos állati és növényi eredetű táplálék tartalmaz, mint pl.: a máj, a tojás, a szója, a földimogyoró és a búzacsíra.

Óvjuk szemünk egészségét

Az emberi szem az egyik legfontosabb érzékszerv, hiszen általa tudunk tájékozódni a külvilágról és az ahhoz való alkalmazkodásban is fontos szerepet játszik a látás. A mindennapjaink során szemünk gyakran van kitéve különböző káros hatásoknak, ide tartozik az erős napsugárzás, a tévéképernyő és a számítógép-monitorok káros sugárzása. Éppen ezért fontos annyira, hogy szemünk egészségét próbáljuk minél tovább megőrizni.

A természet intelligenciája

A kolosztrum vagy előtej az első táplálék, melyet a szülés után az anya szervezete termel. A kolosztrum, összetételében jelentősen gazdagabb a tejnél és az újszülöttek számára a növekedéshez, vitalitáshoz és egészséghez nélkülözhetetlen.

Védjük szívünk és érrendszerünk egészségét!

A test vérkeringése egy különleges mechanizmus. A szervezet belsejéből, a szívből, a tüdőből és az emésztőrendszerből indulva egyre szűkebb keresztmetszetű erek hálózata az, ami eljuttatja a vizet, az oxigént és a szükséges tápanyagokat a szervezetünkben lévő valamennyi sejthez.

Miért fontos a fogközek tisztítása?

A rendszeres szájápolással és a megfelelő szájhigiénia biztosításával megőrizhetjük fogaink egészségét, megelőzhetjük a kellemetlen szájszag kialakulását, illetve a fogkőképződést, amely komolyabb fogágybetegségek okozója is lehet.

Magnézium fontossága

A magnézium azok közé az ásványi anyagok közé tartozik, amelyek az egészségünk megőrzése érdekében nélkülözhetetlenek szervezetünk számára. Kis mennyiségben a szervezetünk is tartalmaz magnéziumot a csontokban, azonban ez azonnal csökken stressz, bizonyos betegségek vagy gyógyszerek, illetve intenzív fizikai munka hatására, így könnyen kialakulhat magnéziumhiány.

Nemkívánatos vérszívók

A kellemes nyári napokat, estéket könnyedén megzavarhatják a szúnyogok, amelyet szinte képtelenség megakadályozni. Természetesen már léteznek olyan készítmények, készülékek, amelyek nemcsak a lakásban, hanem a kertben, szabadban is távol tarthatják a nemkívánatos vérszívókat, bár igen nehéz megtalálni a megfelelő megoldást.

Az aranyér, mint betegség

A tapasztalatok azt igazolják, hogy a betegek nem szívesen fordulnak orvoshoz végbéltáji panaszokkal, mint pl.: az aranyér panaszaival sem, azonban előfordulhat, hogy hasonló tünetekkel komolyabb betegség áll a háttérben, ezért az orvos elhanyagolása, súlyosabb problémához is vezethet, mint pl.: a nyálkahártya gyulladása, kifekélyesedése, a végbél jó- és rosszindulatú daganatai.

Azok a nehéz napok

Számos nő életét keseríti meg a menstruációval együtt járó kellemetlenségek, amelyek egyénenként változóak is lehetnek, de általában valamennyi „tünet” szinte minden nőnél jelentkezik.

A D-vitamin fontossága

A D-vitamin azok közé a vitaminok közé tartozik, amelyet szervezetünk is képes előállítani, amikor a bőrt a napból érkező ultraviola B (UVB) sugarak érik.
Bejelentkezés
E-mail:
Jelszó:
Online patika
Szolgáltatások
Statimpatika.hu
Gyógyszer esetén: "A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót, vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!"
Étrend-kiegészítő esetén: "Az étrend-kiegészítők nem helyettesítik a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot!"
Orvostechnikai eszköz esetén: "A kockázatokról olvassa el a használati útmutatót, vagy kérdezzem meg kezelőorvosát!"
Fertőtlenítőszer esetén: "Fertőtlenítőszerek használatakor ügyeljen a biztonságra! Használat előtt mindig olvassa el a címkét és a használati útmutatót!"

.